Cílem projektu SIMUL je podpořit učitele a žáky zapojené do projektu Multigrade Classroom Implementation (MCI) s cílem posílit dovednosti v oblasti STEM (věda, technologie, inženýrství, matematika) a podpořit digitální gramotnost a environmentální udržitelnost.
Termín „Multigrade Classroom Implementation“ (MCI), v České republice „malotřídní školy„, se v literatuře používá pro označení vzdělávacího prostředí týkajícího se vícestupňových nebo kombinovaných tříd, kde se žáci různého věku a různých ročníků zapojují do jedné fyzické třídy a potýkají se s různou úrovní náročnosti výuky.
Přestože přístup STEAM (Science, Technology, Engineering, Arts, Mathematics) vykazuje pozitivní ohlasy při výuce a učení se matematice a přírodovědným předmětům, může být ještě cennější v kontextu více tříd, kde nahrazuje tradiční frontální výuku. Učení prostřednictvím přístupu STEAM je založeno na interdisciplinárních a transdisciplinárních metodách, které uznávají vzájemné působení mezi předměty a komplexnost reality.